خرید فایل{بررسی انواع طرح های کاهش آلودگی هوا}

بررسی انواع طرح های کاهش آلودگی هوا|30013789|hn|بررسی انواع طرح های کاهش آلودگی هوا
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان بررسی انواع طرح های کاهش آلودگی هوا آماده دریافت می باشد.

آلودگی هوا در تهران اصولا یک پدیده رایج است. وسایل نقلیه موتوری مهمترین آلوده کننده شهر تهران به شمار می آیند. نزدیک به 4 میلیون خودرو و بیشتر از چهار میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می کنند و برخی کارشناسان می گویند خودروها و کارخانجات صنعتی حاشیه تهران عامل ۸۰ درصد آلودگی این شهر هستند.



برای حل این معضل همیشگی در شهر تهران دولت در سال 1379 تصمیم گرفت برنامه ای با عنوان «برنامه جامع آلودگی هوای تهران» را به اجرا در آورد که بر اساس آن باید ظرف مدت 10 سال کیفیت هوای پایتخت به شرایط قابل تنفس و سالم می رسید.



البته این برنامه هیچگاه مطابق برنامه پیش نرفت و حتی گزارش ها نشان می دهد وضعیت هوای تهران در آستانه پایان یافتن این برنامه بدتر از قبل نیز شده است. همزمان گزارش های دیگری حکایت از آن دارد که این برنامه حتی به صورت کامل نیز تدوین نشده و هنوز بندهایی از آن در انتظار تصویب دولت به سر برده و یا به گفته مشاور شهردار تهران «خاک می خورد».



در همین رابطه معاون مدیر کل دفتر بررسی آلودگی هوای سازمان حفاظت از محیط زیست می گوید: برای کاهش آلودگی، طرح جامع کاهش آلودگی هوا با 7 محور در دست بررسی است؛ ولی این مسئله زمان‌بر است و به سرعت مراحل اجرایی آن انجام نمی‌شود. مسعود زندی معتقد است: در طرح جامع آلودگی هوای تهران به دلیل قدیمی‌بودن مطالعات آن باید تجدیدنظر شود.



طرح ناکام خروج خودروهای فرسوده



طرح 8 ساله دولت برای مبارزه با آلودگی هوا در شرایطی 6 سال زمان جهت تدوین و تصویب صرف کرده است که حتی بندهای مصوب وابلاغ شده آن نیز به درستی به اجرا در نیامده است.



در یکی از این بندها با توجه به اثرات زیانبار خودروهای فرسوده در هوای شهر، دولت به جمع آوری این خودروها موظف شده است که البته تاکنون طبق برنامه پیش نرفته است. به اعتقاد بسیاری خروج خودروهای فرسوده کلیدی ترین بخش طرح جامع کاهش آلودگی هوا بوده است که در اجرا به شکست مواجه بوده است. چرا که تعداد خودروهای فرسوده ای که امسال از رده خارج شد تنها ده درصد برنامه را محقق کرده است.



این درحالی است که وسایل نقلیه موتوری مهمترین آلوده کننده شهر تهران به حساب می آیند. در حال حاضر بیش از 2/5 میلیون خودروی بالای 10 سال که بر اساس استانداردهای جهانی فرسوده محسوب می شوند در کشور و بیش از همه در تهران تردد کنند و میزان بنزین مصرفی آنان (بر اساس گزارش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت) در هر 100 کیلومتر 17 تا 43 لیتر باشد.



فتح الله امی مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران در این باره می گوید: بر اساس تحقیقی که از سوی 3 دانشگاه انجام شده، خودروهای تولید قبل از سال 1380فاقد استاندارد زیست محیطی هستند و 20 برابر خودروهای استاندارد، منوکسید کربن تولید می کنند. به گفته امی، تنها یک میلیون و 800 هزار خودرو استاندارد هستند و بقیه فاقد استاندارد هستند و به اندازه

















































مطالب دیگر:
📃تحقیق قانون اساسی دولت موقت📃تحقیق فمینیسم📃تحقیق مفهوم دولت📃تحقیق آزادى اعتصاب📃تحقیق رابطه هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي مدیران📃پروپوزال رشته مامایی📃تحقیق روانشناسی جرم📃پروپوزال رشته شهرسازی📃تحقیق درباره آدولف هیتلر📃تحقیق بسیج و نقش آن در تربیت دینی📃تحقیق جنگ جهانی دوم📃تحقیق فمنيسم و سياست📃تحقیق فساد اداري📃تحقیق درباره جنگ ایران و عراق📃تحقیق دموکراسی📃پروپوزال رشته مدریت بازرگانی گرایش مالی📃پروپوزال رشته مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی📃تحقیق فرهنگ‌ سازي در حوزه سياست📃تحقیق صادرات غيرنفتي كشور📃تحقیق سيماي جمعيت كشور📃تحقیق سورئاليسم📃تحقیق راز دیپلماسی فشرده آمریكا علیه ایران📃پروپوزال رشته مدیریت بازرگانی گرايش بین الملل📃تحقیق رقابت آمریكا و انگلیس در ایران و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب صنعتی📃پروپوزال رشته مهندسي كشاورزي گرایش علوم دامي